NİTELİKLİ EĞİTİM

NİTELİKLİ EĞİTİM

2000 yılından bu yana, herkes için ilköğretim hedefinin başarılması yönünde büyük ilerleme kaydedilmiştir. Kalkınmakta olan bölgelerde toplam okullaşma oranı 2015 yılında %95’e ulaşmış; dünya genelinde de okula gitmeyen çocuk oranı yarı yarıya azalmıştır. Ayrıca, okuryazarlık oranlarında da büyük artış olmuş; okula giden kız çocuklarının sayısı en yüksek düzeye çıkmıştır. Bunların tümü çok önemli başarılardır.

Gelişmekte olan bazı bölgelerde ise, ağır yoksulluk, silahlı çatışmalar ve diğer acil krizler nedeniyle, ilerleme kaydetmek oldukça zor olmuştur. Batı ve Kuzey Afrika’da silahlı çatışmaların devam etmesi, okula giden çocuk sayısında azalmaya yol açmıştır. Bu kaygı verici bir trenddir. Okullaşma oranları bakımından, Sahraaltı Afrika 1990’da %52 düzeyinden 2012’de %78 düzeyine çıkarak, tüm gelişmekte olan bölgeler arasında en yüksek ilerlemeyi kaydetmiş olmakla birlikte, hala büyük eşitsizlikler vardır. En yoksul ailelerin çocuklarının okulu bırakma olasılığı, en varlıklı olanların çocuklarına göre dört misli daha yüksektir. Kırsal ve kentsel kesimler arasındaki eşitsizlikler de yüksek olmaya devam ediyor.

Herkes için kapsayıcı ve nitelikli eğitimin başarılması, eğitimin sürdürülebilir kalkınma için en güçlü ve denenmiş araçlardan biri olduğuna dair inancı yeniden vurguluyor. Bu hedef, 2030 yılına kadar tüm kız ve erkek çocuklarının ücretsiz ilköğretim ve ortaöğretimi tamamlamasını sağlayacaktır. Ayrıca, uygun maliyetli mesleki eğitime eşit erişim sağlamayı, cinsiyet ve varlık eşitsizliklerini ortadan kaldırmayı, nitelikli yükseköğretime herkesin erişmesini sağlamayı da hedefliyor.

Çalışmalarımız

    • Engelli Öğrenci Birimi Koordinatörlüğü Sürdürülebilir Kalkınma Madde 4’te değinilen engelli bireylere yönelik eğitimlerin kapsayıcılığına sağlamak üzere daha sistemsel bir yapı geliştirilip iyileştirme çalışması gerçekleşmiştir. 2022 yılında planlaması yapılan dezavantajlı grupların eğitiminde sistemleşerek kurumsal genel bir yönetişim modeli oluşturup, 8 Mart 2022 tarihli 31772 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “ Engelli Bireylere Yönelik Sınav Uygulamalarında ve Engelli Kontenjanında Aranacak Sağlık Şartlarına Dair Yönetmelik”in 15.Maddesinde ifade edilen yönetimsel düzenlemeyi dikkate alarak Engelli Öğrenci Birimi Koordinatörlüğünün tasarladığı ve dijital yönetişim için planlaması, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile eşgüdümlü çalışılarak hayata geçirilmiştir. Bu bağlamda BYS üzerinde anlık verilerin toplandığı bütünleşik bir Bknz. Engelli Öğrenci Modülü oluşturulmuştur. Bknz. EÖB 2022 KİDR Raporu Kurum Kalite Raporunda, Eylül 2022’de planlamaların başladığı bilgisi verilen bu sistem 2023 yılı Ocak ayında tamamlanmış ve 2023 Bahar yarı yılında uygulamaya geçilmiştir. Sistem iki dönem olarak uygulanmış, geri bildirimler alınarak, önlem al aşamasına geçilmiş ve iyileştirmeler tamamlanmıştır. Engelli Öğrenci Birimi tarafından uygulamada saptanan aksamalar, Bknz. Kanıt EÖB PUKÖ Döngüsünde Yer Alan BaşlıklarSistem ile öğrencileri engelli öğrenci bilgileri özel gereksinimleri ve talepleri sistem üzerinden alınarak eş güdümlü çalışan yöneticiler (akademik birim yöneticileri ve engelli öğrenci birimi koordinatörü) ve öğrenciler ile hızlı veri paylaşımı ve etkili bir iletişim sağlanmıştır. Üniversitenin her bir ayrı bölümünde hizmet anlayışı standart bir halde hak temelli olarak, yaygınlığının tüm kurum genelinde gerçekleşmesi ile kapsayıcılık daha da iyi hale gelmiştir. Ayrıca 8 Mart 2022 tarihli 31772 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “ Engelli Bireylere Yönelik Sınav Uygulamalarında ve Engelli Kontenjanında Aranacak Sağlık Şartlarına Dair Yönetmelik”in yürürlüğe girmesinin hemen ardından gerçekleşen bu sistem emsal teşkil eden özgün bir icraat olması dolayısıyla Bknz. BİLTEVT Engelsiz Bilişim Eğitim Ödülüne layık görülmüştür. 

 

4.3. 2030’a kadar bütün kadın ve erkeklerin erişilebilir ve kaliteli teknik eğitim, mesleki eğitim ve üniversiteyi kapsayan yüksek öğretime eşit biçimde erişimlerinin sağlanması

 

    • Marmara Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü, öğrencilerine nitelikli ve çağdaş 20’den fazla atölye ve laboratuvarında,  mesleki eğitim olanakları sunmak için çaba gösterir.  Makine mühendisliği, parçalardan tüme ulaşmaya yönelik bir disiplin öğrettiği gibi tam tersi bir öğretiyi de anlatmaktadır. Bu anlamda Bölümde eğitim alanların düşünsel anlamda farklı yönlerden geliştikleri daha iyi çalışma ortamlarına sahip olunmasıyla hem öğrenci, hem yayın, hem de proje çalışmalarının niteliklerinin arttırılması için fiziki ortam kısıtının aşılması ve yeni kampüs olanaklarının bulunması ile imkanların artması hedeflenmiştir.
    • Marmara Üniversitesi, YÖK ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Milli Teknoloji Genel Müdürlüğü arasında imzalanan Sektör Kampüste İş Birliği Protokolü kapsamında, 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Marmara Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği ve Elektrik-Elektronik Mühendislikleri Bölümlerinde dersler açılmıştır.

https://teknoloji.marmara.edu.tr/notice/sektor-kampuste-programi-hakkinda

 

    • 28 Şubat 2023 ‘de İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi A214’de  Prof Dr. Yüksel Çelik ile Rami Kışlası Üzerine bir söyleşi düzenlenmiştir.

 

SKA 4: Nitelikli Eğitim: Bu tür söyleşiler akademik bilgi paylaşımını ve öğrenmeyi teşvik etmektedir. Katılımcılar, kültürel bağlamda tarihe dair yeni bilgiler edinmiş ve bu da hem eğitimde hem de profesyonel alanda gelişime katkıda bulunmuştur.

Kanıt: https://www.instagram.com/marmaraunitarih/?e=265efce8-e96f-4a49-8145-d93ea4cb8575&g=5 

 

 

    • 5 Mayıs 2023’de İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi A214 saat 14.30’da Sherzodcan Choriyev ve Elbek Batirov’un Özbekistan'daki arşivler ve kütüphaneler sunumu gerçekleşmiştir. 

 

SKA 4: Nitelikli Eğitim: Bu tür sunumlar akademik bilgi paylaşımını ve öğrenmeyi teşvik etmektedir. Katılımcılar, kültürel bağlamda tarihe dair yeni bilgiler edinmiş ve bu da hem eğitimde hem de profesyonel alanda gelişime katkıda bulunmuştur.

Kanıt. https://www.instagram.com/marmaraunitarih/?e=7733bb0d-111a-490f-a83f-1d7805c59516&g=5 

 

 

    • Bölüm hocalarımızdan Prof. Dr. Fehmi Yılmaz, Prof. Dr. Ali Satan, Arş. Gör. Dr. Burcu Özcan Erdal ve Arş. Gör. Selim Hüsem’in düzenleme kurulunda yer aldığı “Karşının Gözüyle Lozan Barış Antlaşması’na Bakış” Çalıştayı 10-11 Ekim 2023’de düzenlenmiştir. 

 

SKA 4: Nitelikli Eğitim: Bu tür çalıştaylar, akademik bilgi paylaşımını ve öğrenmeyi teşvik etmektedir. Katılımcılar, kültürel bağlamda tarihe dair yeni bilgiler edinmiş ve bu da hem eğitimde hem de profesyonel alanda gelişime katkıda bulunmuştur.

Kanıt https://www.instagram.com/marmaraunitarih/?e=9d8d732e-cf6e-49ba-a2a3-c59e8af829cb&g=5

 

 

    • 3 Ekim 2023 tarihinde saat 12.00, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi A210’da birinci sınıflarla tanışma toplantısı düzenlenmiştir.

 

Öğrencilerimizle öğretim üyelerimizi tanıştırmak üzere düzenlediğimiz tanışma toplantısı, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile şu şekilde ilişkilendirilebilir:

SKA 4: Nitelikli Eğitim: Tanışma toplantısı, yeni öğrencilerin üniversite ortamına uyum sağlamalarına ve akademik süreçleri daha iyi anlamalarına yardımcı olarak nitelikli eğitime katkıda bulunmaktadır. Öğrencilerin, akademik kadro ile erken dönemde tanışması, onların eğitim yolculuklarında rehberlik almalarını ve akademik başarılarını artırmalarını sağlamaktadır.

Bu tanışma toplantısı, Marmara Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü’nün yeni öğrencilerle kurduğu ilk bağ olarak, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda önemli katkılar sağlamaktadır

Kanıt: https://www.instagram.com/marmaraunitarih/?e=611ffc69-fbb7-49e7-b5d0-56d8a9d1f786&g=5 

 

 

    • 11 Ekim 2023 tarihinde İnsan ve Toplum Bilimnleri Fakültesi A.210’DA Chicago Üniversitesi’nden Prof. Dr. Robert Dankoff'Un sunumu gerçekleşmiştir. 

 

SKA 4: Nitelikli Eğitim: Bu tür sunumlar akademik bilgi paylaşımını ve öğrenmeyi teşvik etmektedir. Katılımcılar, kültürel bağlamda tarihe dair yeni bilgiler edinmiş ve bu da hem eğitimde hem de profesyonel alanda gelişime katkıda bulunmuştur.

Kanıt: https://www.instagram.com/marmaraunitarih/?e=eb78c243-9833-4837-9e16-dfaef3ab1ae0&g=5 

 

 

    • Marmara Tarih Konuşmaları kapsamında 27 Aralık 2023 saat 14.30’da, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü A214’de Yusuf Ziya Karabıçak tarafından Fransız Devrimi Nasıl Tercüme Edilir? adlı bir sunum gerçekleşmiştir.

 

SKA 4: Nitelikli Eğitim: Bu tür sunumlar akademik bilgi paylaşımını ve öğrenmeyi teşvik etmektedir. Katılımcılar, kültürel bağlamda tarihe dair yeni bilgiler edinmiş ve bu da hem eğitimde hem de profesyonel alanda gelişime katkıda bulunmuştur.

Kanıt: https://www.instagram.com/marmaraunitarih/?e=c251a95a-bf43-4f46-a655-cbee41c73acf&g=5

 

    • Philosophy Talks – 14: The Right to Moralize – Prof. Espen Gamlund – 2 Ocak 2023

 

 https://www.youtube.com/watch?v=c_-U2t2ZM_E 

Bergen Üniversitesi’nden katılan Prof. Espen Gamlund’un konuşması ahlak felsefesi üzerinedir. Tartışmalar ahlak ve ahlakçılık arasındaki farkın ne olduğunun, ahlaki değerlerin toplumsal ve bireysel düzeyde nasıl bir rol oynadığının, ahlaki normların nasıl belirlendiğinin ve bu sürecin toplumsal yapılar üzerindeki etkilerinin ne olduğunun anlaşılmasına katkı sunmaktadır. Bu bağlamda, ilk olarak SKH 16 (Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar) hedefi ile ilişkilendirilebilir çünkü ahlaki değerlerin anlaşılması, toplumsal normların ve adalet anlayışlarının nasıl şekillendiğin incelenmesi barış ve adaletin sağlanmasına katkı sunacak fikirler verebilir. Ahlak felsefesi çalışmaları hukukun üstünlüğü ve güçlü kurumların gelişimini destekleyen bir temel oluşturabilir. İkinci olarak, SKH 10 (Eşitsizliklerin Azaltılması) ile ilişkilendirilir zira ahlak felsefesi üzerine tartışmalar toplumsal eşitsizlikleri ele alabilir ve toplumsal normların daha adil ve eşitlikçi bir şekilde nasıl uygulanabileceğini tartışabilir. Eşitsizliğin azaltılması, ahlaki ve etik standartların toplumsal düzeyde nasıl etkili olabileceğini anlamakla mümkündür. Üçüncü olarak, SKH 4 (Nitelikli Eğitim) ile ilişkilendirilir. Ahlaki değerlerin eğitimde nasıl yer aldığını ve bireylerin ahlaki kararlar alırken nasıl eğitildiğini incelemek, nitelikli eğitimin bir parçası olabilir. Son olarak, ahlak felsefesi tartışmalarında ahlaki normların bireylerin psikolojik ve sosyal refahını nasıl etkilediğini incelemek de bu hedefle ilişkilidir. Bu tartışmalar toplumsal ve bireysel sağlık ve refah tartışmalarına katkı sunabilir.

 

    • Philosophy Talks – 15: “A Critical Theory of Myth? – Dispatches from 20th Century Political Thought” - Dr. Carmen Lea Dege – 28 Ocak 2023

 

https://www.youtube.com/watch?v=nb4sDOY8e8Q&t=6s 

https://hesperusisbosphorus.wordpress.com/2023/01/20/philosophy-talk-at-marmara-dr-carmen-lea-dege-on-a-critical-theory-of-myth-dispatches-from-20th-century-political-thought-27-01-2023-via-zoom/ 

Konuşmadaki tartışmalar mitlerin analizinin siyasi düşünce ve toplumsal yapılar üzerindeki etkilerini anlamak adına fikirler vermektedir. Mitlerin siyasi düşünce ve kurumsal yapılar üzerindeki etkilerini incelemek, toplumsal normların ve adalet anlayışlarının nasıl şekillendiğini anlamak için önemli olabilir. Eleştirel bir yaklaşım, adaletli ve güçlü kurumların oluşturulmasına katkıda bulunabilir. Ayrıca, bu, eşitsizliklerin kökenlerini ve bu eşitsizliklerin nasıl sürdürüldüğünü anlamak açısından değerlidir. Bu tür bir eleştirel analiz, toplumsal eşitsizlikleri azaltmak için stratejiler geliştirmeye yardımcı olabilir. Tartışmadan elde edilecek bilgilerin bireylerin siyasi ve sosyal düşünce süreçlerinde nasıl etkili olabileceğini tartışmak, eğitim politikalarını ve müfredatlarını geliştirmek açısından faydalı olabilir. Mitlerin toplumsal ve bireysel sağlık üzerindeki etkilerini incelemek, toplumsal normlar ve değerlerin bireylerin psikolojik ve sosyal refahı üzerindeki etkilerini anlamak açısından önemli olabilir. Bu açıdan, bu konuşma SKH 16 (Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar), SKH 10 (Eşitsizliklerin Azaltılması), SKH 4 (Nitelikli Eğitim) ve SKH 3 (Sağlık ve Refah) gibi hedeflerle ilişkilendirilebilir.

 

    • Philosophy Talks – 16:  Aspects of Extraordinary - Yasin Ramazan – 26 Nisan 2023

 

https://www.youtube.com/watch?v=pEPt5EOtPAw&t=285s

https://hesperusisbosphorus.wordpress.com/2023/04/20/philosophy-talk-at-marmara-dr-yasin-ramazan-on-aspects-of-extraordinary-26-04-2023-via-zoom/ 

Konuşma “olağanüstü” kavramının çeşitli yönlerine odaklanarak, bu kavramın felsefi analizine ve tartışmasına dayanmaktadır. Bu kavramın tartışılması, kavramın yer aldığı tüm alanlar için bir temel sağlamaktadır. Felsefi analizler, eğitimde düşünme ve eleştirel analiz becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunabilir. Olağanüstü kavramının felsefi olarak ele alınması, öğrencilerin soyut düşünme, eleştirel analiz ve yaratıcı düşünme yeteneklerini güçlendirebilir. Bu açından, bu etkinlik SKH 4 (Nitelikli Eğitim) ile ilişkilendirilebilir. 

 

    • Philosophy Talks 17: “Contrasts for a quartet of philosophers: Dilthey, Husserl, Heidegger from the Perspective of Georg Misch” –Prof. Dr. Gabor Boros – 24 Mayıs 2023

 

https://www.youtube.com/watch?v=O7vhV8lQmi8

https://hesperusisbosphorus.wordpress.com/2023/05/20/philosophy-talk-at-marmara-prof-dr-gabor-boros-on-contrasts-for-a-quartet-of-philosophers-dilthey-husserl-heidegger-from-the-perspective-of-georg-misch-24-05-2023-via-zoom/ 

Konuşma, dil felsefesi ve fenomenoloji gibi felsefenin birçok alt disiplinine belirli filozoflar üzerinden karşılaştırmalı olarak odaklanmaktadır. Yapılan felsefi analizler, karşılaştırmalı değerlendirmeler, nitelikli eğitim ve bilimsel araştırmaların desteklenmesine katkı sağlamakta ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektedir. Etkinlik eğitim, adalet, bilgi paylaşımı ve toplumsal düşünce açısından hedeflerle uyumlu bir katkı sağlamaktadır. Bu bakımdan, SKH 4 (Nitelikli Eğitim) hedefi ile ilişkilendirilebilir.

 

    •  Seminer - Avenues From The Written Ethics Back to Spinoza’s Unwritten Philosophy – Prof. Dr. Gabor Boros Karoli Gaspar University – Fen-Edebiyat Fakültesi Konferans Salonu – 25 Mayıs 2023

 

https://hesperusisbosphorus.wordpress.com/2023/05/22/seminar-at-marmara-prof-dr-gabor-boros-on-avenues-from-the-written-ethics-back-to-spinozas-unwritten-philosophy-25-05-2023/ 

Fen-Edebiyat Fakültesi Konferans Salonu’nda yüz yüze gerçekleştirdiğimiz seminerde Prof. Dr. Gabor Baros’u konuşmacı olarak ağırladık. Konuşma genel hatlarıyla Spinoza’nın etik anlayışına odaklanmıştır. Etik, doğa ve insan anlayışı üzerine derin düşünceler içeren tartışmaların olduğu bu seminer felsefi bilgi ve düşünceye erişimi artırarak katılımcılara nitelikli eğitim fırsatı sunmuştur. Üniversiteler ve akademik kurumlar bu hedefe ulaşmada önemli bir rol oynar ve bu seminer de felsefi eğitimi destekleyen bir girişimdir. Bu açıdan seminer, ilk olarak SKH 4 (Nitelikli Eğitim) hedefi ile ilişkilendirilebilir. İkinci olarak, Etik ve politika üzerine felsefi seminerler modern toplumların adalet ve barış anlayışlarına önemli katkılar sunmaktadır. Bu bağlamda seminer, adalet, eşitlik gibi etik kavramların analizini beraberinde getirerek toplumsal yapılar, etik ilkeler ve güçlü kurumlar üzerine düşünme fırsatı sunar. Dolayısıyla, SKH 16 (Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar) hedefi ile ilişkilendirilebilir.

 

    • Philosophy Talks – 19: Anders Herlitz - Fixing Person-Based Stakes in Distributive Theory – 29 Kasım 2023

 

https://www.youtube.com/watch?v=EELVnjH0ogY&t=1s

https://hesperusisbosphorus.wordpress.com/2023/11/25/philosophy-talk-at-marmara-anders-herlitz-on-fixing-person-based-stakes-in-distributive-theory-29-11-2023-via-zoom/ 

Konuşmanın birçok hedef ile ilişkilendirilmesi mümkündür. Konuşmanın konusu dağıtıcı adalet teorileri ile ilgilidir. Bu teoriler toplumun tüm hak ve yükümlülüklerini bireysel nitelik ve konumlar doğrultusundaki etik değerlere uygun dağıtımını öngören bir anlayış biçimi sunarlar. Bu açıdan konuşmanın, adalet, eşitlik, esenlik gibi kavramlarla doğrudan ilgisi vardır. Bu bağlamda, etkinlik ilk olarak SKH 1 (Yoksulluğa Son) hedefi ile ilişkilendirilebilir. Hedef yoksulluğun her biçimini her yerde sona erdirmeyi amaçladığından, dağıtıcı adalet teorilerine ilişkin felsefi tartışmalar, kaynakların daha adil bir şekilde dağıtılmasına ve bu şekilde yoksulluğun azaltılmasına yönelik fikirlere ve projelere dayanak sağlamaktadır. İkinci olarak, bu açından SKH 10 (Eşitsizliklerin Azaltılması) hedefi ile de bağlantılıdır zira konuşma, toplum içindeki ekonomik, sosyal ve politik eşitsizliklerin giderilmesine akademik anlamda katkı sağlayabilir. Üçüncü olarak, eşitlikçi bir kaynak dağıtımı, eğitim ve diğer temel hizmetlere erişimi artırabilir. Bu da SKH’nin 4. olan “nitelikli eğitime erişim” hedefine destek verir. Adil dağıtım, özellikle sağlık hizmetlerine erişimde eşitliği sağlayarak insanların sağlık ve esenlik durumlarını olumlu yönde etkileyebilir. Böylece, SKH 3 (Sağlık ve Kaliteli Yaşam) Hedefi ile ilişkilendirilebilir. Son olarak, adalet, eşitlik ve adil dağıtım gibi fikirlerin tartışılması yeni teoriler ortaya çıkararak bireylerin refahlarına katkı sunacağından, daha adil ve kapsayıcı toplumların oluşmasına katkıda bulunarak SKH 16 (Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar) hedefini desteklemektedir.

 

    • Philosophy Talks – 20:  Language as a Power Game: A Wittgensteinian Perspective – Dr. Aliş Sağıroğlu – 28 Aralık 2023

https://www.youtube.com/watch?v=OGAATfIS21w

https://hesperusisbosphorus.wordpress.com/2023/12/21/philosophy-talk-at-marmara-alis-sagiroglu-on-language-as-a-power-game-a-wittgensteinian-perspective-27-12-2023-via-zoom/ 

Konuşmanın temel meselesi dil felsefesi üzerinedir. Dilin doğasının, yapısının ve rolünün felsefi olarak analizi, eğitim sistemlerinde dilin nasıl kullanıldığını ve öğretildiğini anlamaya yardımcı olabilir. Bu, özellikle öğrencilerin eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmeleri ve dil aracılığıyla kendi ifade ve iletişim becerilerini güçlendirmeleri açısından önemlidir. Eğitimin kalitesini artırmak ve her yaştan bireye eğitimde eşitlik sağlamak için dil kullanımının kritik bir rolü vardır. Bu açından, bu etkinlik SKH 4 (Nitelikli Eğitim) hedefi ile ilişkilendirilebilir. Dilin felsefi olarak anlaşılması ve kullanımının ortaya konması hayat için yaşamsaldır, zira dil, toplumsal cinsiyet rolleri ve eşitsizlikleri yansıtabilir ve pekiştirebilir. Konuşma bu açıdan SKH 5 (Toplumsal Cinsiyet Eşitliği) hedefi ile ilişkilendirilebilir. Dilin gücü, toplumdaki sosyal ve ekonomik eşitsizlikleri etkileme potansiyeline sahiptir. İnsanlar arasındaki eşitsizliklerin giderilmesi, dilin daha kapsayıcı ve adil bir şekilde kullanılmasına bağlı olabilir. Bu açıdan, konuşmanın SKH 10 (Eşitsizliklerin Azaltılması) hedefi ile de bağlantısı olduğu söylenebilir. Son olarak, dil, çatışmaların çözümünde ve barışın tesisinde önemli bir araçtır. Farklı gruplar arasındaki iletişimi ve anlayışı teşvik etmek, dil aracılığıyla sağlanabilir. Dilin kullanımının nasıl olduğu, barış ve adalet için gerekli olan diyaloğun niteliğini etkileyebilir. Böylece, etkinlik SKH 16 (Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar) ile ilişkilendirilebilir.

 

Üniversitemizde nitelikli eğitim için verilen dersler:

Ders Adı

Ders Kodu

Bölüm

Eğitime Giriş 

SBMB101 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 

Özel Öğretim Yöntemleri 

EGT3004

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 

Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor 

OZE3024

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 

Eğitim Sosyolojisi

SBMB103

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 

Topluma Hizmet Uygulamaları 

GK201

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 
Sporda Gönüllülük  SPBF1011 Spor Yönetimi

Bu sayfa Sürdürülebilirlik tarafından en son 09.09.2024 08:57:19 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM